۱-کلمات کلیدی موثر برای بهبود سئو سایت فروشگاهی خود پیدا کنید
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای پروژه تجاری مثل فروشگاه آنلاین بسیار اهمیت دارد. شما به جهت افزایش بازدید محصولات خود و بهبود سئو سایت فروشگاهی، باید بین کلمات کلیدی اطلاعاتی و کلمات کلیدی تجاری تفاوت قائل شوید. این درسته که کلمات کلیدی اطلاعاتی قدرت جذب ترافیک بالایی دارند اما برای افزایش فروش محصول مناسب نیستند و نرخ تبدیل پایینی برای کسب و کار شما دارند. اگر از کلمات کلیدی طولانی تر و خاص تر استفاده کنید، تمرکز فروش خود را بالا برده اید.
کلمات کلیدی عمومی و کوتاه در عین حال که حجم ترافیک بالایی دارند، باعث پراکندگی جستوجو میشوند. برای مثال اگر کاربری کلمه «کفش» را جست و جو کند، ممکن است فقط به دنبال اطلاعاتی در مورد کفش باشد و هنوز آمادگی خرید آن را نداشته باشد. همچنین در تحقیق کلمه کلیدی باید تمرکز خود را روی مخاطب هدف قرار دهید. انتخاب کلمه کلیدی باید با علایق و ترجیحات مخاطبان شما همخوانی داشته باشد.
۲-توضیحات محصول را جذاب و متفکرانه بنویسید
همیشه به یاد داشته باشید، شما با رباتها سر و کار ندارید، شما با مخاطبانی سر و کار دارید که هر کدام شخصیتی متفاوت دارد. بنابراین برای تولید محتوای جذاب در جهت سئو سایت فروشگاهی و برای محصول خودتان ابتدا باید شناختی از مخاطبان خود داشته باشید. سعی کنید یک عنوان قابل اعتماد و جذاب انتخاب کنید. در مرحله بعد سعی کنید بر مزایا و نقاط قوت محصول خود تمرکز داشته باشید و در یک پاراگراف کوتاه آنها را بیان کنید. همچنین میتوانید برای درک بیشتر محصولتان توسط مخاطب، فهرستی از ویژگیهای فیزیکی و فنی تهیه و در زیر توضیحات اضافه کنید. سعی کنید عکس و ویدیوهای زیبا و واضح از محصول خود در وبسایت قرار دهید.
۳-مراقب محتوای تکراری باشید
قرار دادن محتوای تکراری جریمه ای از جانب گوگل نخواهد داشت. ولی میتواند مشکلات متعددی را برای وبسایت شما ایجاد کند. هدف هر موتور جست و جو این است که به کاربران خود اطلاعات دقیقی را ارائه دهد. محتوای تکراری گوگل را گیج میکند و موتور جستوجو را مجبور میکند در مورد اینکه کدام یک از صفحات یکسان در نتایج برتر قرار گیرد، تصمیمگیری کند. چنین چیزی میتواند پتانسیل رتبه بندی یک صفحه واحد را کاهش دهد.
۴- از متن جایگزین برای تصاویر خود استفاده کنید
آیا میدانستید که آپلود کردن تصاویر بدون در نظر گرفتن متن جایگزین Alt Text میتواند تاثیر منفی بر سئو وبسایت شما داشته باشد؟
در واقع اضافه کردن متن جایگزین تصاویر یک عامل مهم و کلیدی در رتبهبندی موتور جستوجوی گوگل محسوب میشود. هدف متن جایگزین ، بهبود دسترسی با توصیف آن چیزی است که تصویر نشان میدهد و برای بازدیدکنندگانی است که توانایی دیدن تصویر را ندارند. اگر فایل تصویری به هر دلیلی نشان داده نشود متن جایگزین به جای تصویر نمایش داده میشود.
متن جایگزین یا “تگ alt” در سئو سایت فروشگاهی به عنوان یک جمله کوتاه باید جزئیات تصویر شما به خصوص را به درستی توصیف کند. اگر متن جایگزین مناسبی ارائه نکنید، کاربران شما نمیتوانند اطلاعاتی را از تصاویر دریافت کنند.
۵- از لینکهای شکسته “broken links” اجتناب کنید
به لینکی که با کلیک کردن بر روی آن به صفحه ای بدون محتوا هدایت شوید، لینک شکسته یا Broken Link گفته میشود. لینکهای شکسته میتوانند نرخ تبدیل سایت فروشگاهی شما را از بین ببرند. کافیست خودتان را به عنوان یک مشتری تصور کنید.شما شما با هیجان برای خرید محصول مورد نظرتان در وب جستوجو میکنید. پس از مدتی وارد یک وبسایت جالب میشوید که محصول را ارائه میدهد. همه چیز خوب پیش میرود تا زمانی که به پیغام خطای ۴۰۴ مربوط به یک صفحه خالی برخورد میکنید.
یا میخواهید در این وب سایت بمانید؟ آیا حتی به بازگشت در آینده فکر میکنید؟ احتمالا خیر
کاربران به سایت فروشگاهی شما وارد میشوند و انتظار دارند آنچه را که دنبالش هستند بیابند. اگر آنها نا امید شوند به وبسایت رقیب شما منتقل میشوند.
به منظور بهبود رتبه صفحات وب در نتایج جست و جو، لازم است تا یک استراتژی سئو قوی و دقیق داشته باشید و آن را به طور مداوم به روزرسانی کنید. با تیم مجرب ما در هوش برتر تابان، شما میتوانید بهترین خدمات سئو و طراحی سایت را دریافت کنید و با اعتماد به نفس به دنیای آنلاین وارد شوید.